Marokko

Marokko All-Road reis met mijn BMW R1200GS

Deze keer zijn we met de motor naar het Noord Afrikaans Marokko geweest. Op de motorbeurs in Utrecht had ik de reislustige motorrijders van E.M. Motorreizen uit Ekeren (Antwerpen) ontmoet.

mar13Op Vrijdag (25 sept.)  kwamen we met het vliegtuig aan in Oujda. Dit ligt in noordoost Marokko, en ligt ongeveer 15 kilometer van de Algerijnse grens. Hier hebben we onze motoren ook weer ontmoet. De volgende dag vertrokken we zuidelijk naar een kashba in Midelt. Midelt ligt in de Midden Atlas.  Op zondag 27 sept. zijn we in George-du-Todra/Tinehir aan gekomen.  Maandag kwamen we aan in Quarzazate. Dit ligt in het zuidoosten aan de rand van de Sahara Woestijn. Quarzazate wordt ook wel het “Hollywood van Marokko” genoemd vanwege de vele films die hier zijn opgenomen. Bijvoorbeeld The Mummy, Gladiator en de Asterix en Obelix films.

We gaan nog iets zuidelijker  in Marokko. We rijden richting het zuidoosten om in een Riad inmar14 Tazarinne te overnachten. De volgende dag (woensdag 30 sept.) rijden we naar Merzouga om de nacht door te brengen in een Toeareg hotel. En daarna brengen we twee nachten door in Erfoud. Erfoud heeft een mooi woestijn landschap met bijzonder veel palmbomen en niet zo ver van Algerije.

Voordat we weer in Oujda aankomen voor de terugreis, overnachten we nog in Bouarfa ligt in de regio oriëntal in het Noordoosten van Marokko.  Helaas zit onze reis er dan bijna op, en na een overnachting in Oujda, vliegen we maandag 5 oktober weer naar Charleroi in België waar een minibus ons weer naar onze vervoermiddelen met twee wielen te veel zal brengen.

Dit was een heerlijke motor reis met prachtige uitzichten, leuke mensen, en heerlijk eten in het prachtige Marokko.